3.50% годишна лихва за 6-месечен депозит! (оферта до 31.12.2024)
Открий сега
Предлагането на Спестовна сметка BigСейф ще стартира скоро, моля следете сайта ни! Ако искате да получите уведомление от нас за старта на продукта, моля пратете мейл с тема BigСейф на [email protected]
Сигурност

Сигурност

Бихме искали да направим използването на нашите уеб страници и Интернет банкиране възможно най-удобно, бързо и сигурно. Постоянно подобряваме мерките си за сигурност. За постигане на по-голяма сигурност обаче е важно вие също така да държите на безопасността, да разпознавате рисковете и да правите безопасни избори.

Когато влизате в нашия уеб сайт или Интернет банка, уверете се, че в полето за адрес е изписан адреса на нашата банка и има изобразен катинар

Правилно и безопасно

  • • В полето за адрес трябва да има изобразен катинар и/или да е изписано https и правилното име на домейн.

  • • Пред името на домейна може да има посочен поддомейн. Доколкото основният домейн е правилен можете да му се доверите.
  • • Ако след името на домейна има още нещо, прибавено с наклонена черта - всичко е наред.

Неправилно и опасно

  • • Името е правилно, но по някаква причина комуникацията не е сигурна. Подобна грешка може да възникне, ако вашият браузър или устройство не са конфигурирани коректно или ако използваната от вас мрежа не е защитена.

Изключително рисково и опасно

  • • Връзката е сигурна, но домейнът не е bigbank.ee, а dynsite.com, който не е наша собственост.
  • • В полето за адрес името на домейна трябва да бъде последвано от наклонена черта. Всеки друг символ удължава истинското име на домейн.
  • • Въпреки, че в полето за адрес се съдържа името на домейна на нашата банка, то не се намира на правилното място. В този пример истинският домейн е всъщност googleapid.com.

 

Общи препоръки

Пазете своята лична карта, всякакви документи с лични данни, потребителски имена и пароли, кодове и токен устройства само за вас и само за ваше ползване; Само така можете да гарантирате вашата самоличност в Интернет. Невнимателното съхранение на тези лични документи и информация ще навреди само на вас (не на банката).

Инсталирайте анти-вирусен софтуер на компютъра си.

В края на сесията си, излезте от профила си с бутона "изход" и затворете прозореца или подпрозореца на браузъра си.

Избягвайте да банкирате онлайн публични или непознати устройства.

Общи препоръки

Измамни (фишинг) съобщения, позвънявания и имейли. Как да ги разпознаем?

Никой, включително и нашата банка, няма да иска от вас да предоставите пароли или ПИН кодове "от съображения за сигурност". Те винаги се въвеждат при обичайния процес на влизане в профил.

Ако сте получили имейл или SMS от името на банката с посочен в него линк и молба да влезете в профила си - уверете се, че името на домейна в този линк е на нашата банка.

Внимание! По правило банката няма да ви изпрати линк с молба да влезете в профила си. Единствените изключения са ако самите вие сте инициирали нещо - например, кандидатствали сте за кредит или сте предоставили депозит.

Ако е необходимо да влезете в профила си в Зоната за самообслужване, винаги е по-безопасно да отидете в интернет страницата на банката и да влезете оттам, вместо да се доверявате на линкове.

Може да бъде много трудно да се идентифицира контрагент по телефона. Избягвайте да предоставяте чувствителна лична информация и категорично никога не разкривайте пароли или ПИН кодове в телефонни разговори.

Измамни (фишинг) съобщения, позвънявания и имейли. Как да ги разпознаем?